Skip to main content

Landwaayers Pirate’s Quest

[:nl]

In de speciale editie van Landwaayers staan piraten, kapers en boekaniers centraal. Landwaayers Pirate’s Quest is gebaseerd op het bekende verhaal ‘Schateiland’ door R.L. Stevenson. Jim raakt verzeild in een zeemansavontuur op zoek naar de schat van kaperkapitein Flint. Met de dokter, de baron en Long John Silver komt Jim op Schateiland. Daar ontstaat een ware oorlog om het schip en de schat…

Het verhaal is leidend in Landwaayers. Op speelse (en veilige) wijze gaan de deelnemers met elkaar de strijd aan in uitdagende opdrachten. De uitdagingen vormen het verhaal. Elke deelnemer kan zijn/haar steentje bijdragen, middels kracht, vernuft, creativiteit, snelheid of concentratie.

In Pirate’s Quest strijden de deelnemers voor stukken schatkaart om uiteindelijk hun schat te kunnen opgraven! De winnaar ontvangt de Landwaayers Black Parrot-award.

Spellen

  1. Colors; In de strijd der piraten zul je je moeten onderscheiden. De groepen gaan hun eigen vlag maken.
  2. Vuur!; Zelfs kapers hebben het koud. En je wil ook wel eens een warme hap. De groepen gaan vuur maken.
  3. Muiterij; Je moet kunnen vertrouwen op je makkers, de straffen aan boord waren gruwelijk. Verraders en klaplopers moesten geblinddoekt de plank lopen.
  4. De kortelas; Strijdvaardig en genadeloos. De groepen leren de eerste stappen van zwaardvechten met een piratensabel, de kortelas.
  5. Enteren!; Bij de aanval zorg je dat je slachtoffer niet kan vluchten. Met een enterhaak proberen deelnemers koopvaardijschepen binnen te halen.
  6. Kaperkennis; Hoeveel weet je of weet je te veel? De deelnemers moeten een zware ondervraging doorstaan.
  7. Geheime opdracht; alle groepen krijgen aan het begin een geheime opdracht. Deze wordt tijdens Landwaayers uitgevoerd en beoordeeld bij de eilandraad aan het einde.

 

Het spel duurt ongeveer drie uur, met tussendoor een pauze voor koffie en thee. Indien gewenst verzorgen we de lunch en/of het diner.

[:]